24/4

En härlig (not) svenska redovisning överstökad idag och jag hoppas på bättre grupp arbete nästa gång. Jag fick näst intill lösa allting inför redovisningen. Misstänkte att det skulle bli såhär när grupperna delades in. En har aldrig vart där och den andra är omöjlig att komunicera med. Vad gör man liksom? Det bästa utav det.
Kom till skolan, efter att frenetiskt letat efter en notis igår och tillslut hittat en som skulle passa bra i redovisningen. Jag hade dessutom kopierat upp alt material och förberett mig. Men vad får jag höra när jag kommer in i klassrummet? "vi kollar om vi kan göra redovisningen på torsdag istället va?" Men till min och många andras stora förvåning blev jag lite arg och sa "nej, om du inte klarar av att redovisa så gör jag det själv". Det kom som en shock, men han ändrade genast iställning, och med lite improvisation blev redovisningen hyffsad. Men...
Grabben ryck upp dig, du kan inte leva på din pappas framgångar, bättre kan du, kom igen...

Resten av dagen har jag inte gjort många lyft, lyckades slockna i sängen när jag kom hem, vaknade två timmar senare för att jag var hungrig. Gick upp och tog en koll i kylskåpet, upptäckte att det inte fanns någonting att värma och var för tillfället för lat för att orka göra någonting. Gick och la mig på soffan en stund innan mamma kom med invändingar. Hon ville ut och gå, och snäll som jag är ställde jag upp som sällskap.

Stackarn, har dåligt samvete för att lämna mig hemma, trotts att hon har lovat mig att vi ska åka i höst och trotts att hon vet att jag måste vara hemma och jobba.. Fast jag tror att hon egentligen bara är orolig över att lämna mig själv... Min lilla mamma (L)

Pratade med papps idag med. Så skönt att höra hans röst. Saknar han sjukt mycket nu. Det blir alldeles för sällan, varför tar vi oss inte tid oftare? Han betyder ju så mycket för mig och mitt hjärta. Men eftersom att det är så mycket annat runt omkring prioriterar man andra saker även om han borde vara en av dem viktigaste prioriteringarna. Men det är lite omständigt när han bor så långt bort. Men snart ska vi ses iallafall (L)

Imorgon blir det jobb och slit.. så sär väl dags att dra sig mot sängen snart. Syster Fia ska med och testa på och jobba imorgon med. Nu ska hon få se hur hårt jag har det, haha =)

Längre har dagarna aldrig vart och kortare blir dem inte när inte du är här hos mig. Kom hem nu <3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du, du ANAR inte hur peppad jag är!...Not!
Ush, jag e nervös!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback