Jetleg

Efter att ha rest i totalt 24 timmar dvs. ett dygn, landade en trött och lite solbränd fröken karlsson på landvetter på landvetter flygplats.

Okej, flygresan är jobbig, speciellt alla väntetider emellan dem olika flygresorna. Men säg mig vad LA och venice beach inte är värt...! Man brukar säga borta bra men hemma bäst, men jag vet inte alltså... Vad kan vara bättre än det jag nyss vart med om. Skulle det inte vart för familjen, kompisar och innebandyn hade jag inte ens haft lite hemlängtan. Tur att ni finns, annars kanske jag hade stannat där på andra sidan, i hettan, med alla kändisar och med den underbara poolen.  

50 minuter utanför LA, mitt ute i öknen, det är där jag befunnit mig dem senaste 10 dagarna. Underbara hus, underbart poolområde, underbara bilar, underbar shopping och en underbar pojkvänn. Vad kan man mer önska sig?

Magic Mountain: Sjukt häfftig nöjespark. Vad är Liseberg mot denna nöjespark liksom? Men är det inte självklart att amerikanarna alltid ska vara värst! Efter ett par attraktioner tröttnade vi dock på en timmars köerna och jag tror att vi hann med 4 attraktioner innan vi begav oss hemmåt. Hade man vart några år yngre hade man nog uppskattat det på ett helt annat sätt.

Hollywood&starguide: Efter en liten walk vid alla sjärnorna bar det av upp till Hollywood, Beverlyhills och  Bell air. Där ligger husen som slår allt. Jag tror att min haka hängde hela vägen ner i marken när vi körde förbi
tex. madonnas, brad pitts, paris hilton och J.Los hus. Wow, säger jag bara, vilka villor, eller ska jag kalla det slott? min kamera blixtrade mer än vad mitt huvud hängde med, när jag kom hem hade jag säkert 20 kort på hus jag inte har någon aning om vems det är. Men någon kändis hus är det ju iaf =) Efter en tur bland alla hus, bar det av ner mot stan där kändisarna hänger, rodeo drive tex, otroligt exklusivt ställe där alla kändisar shoppar. Sen fick vi se Paris Hilton och Lindsay Loans favorit klubbar. Även det rehab hem som många av kändisarna vart på.

Universal studios: Detta var nog det jag uppskattade mest. Vilket ställe. Till min besvikelse upptäcker jag när vi kommer dit att min kamera inte har några batterier kvar, men räddaren i nöden, peter (davids far) har en fullt laddad kamera och kan ta kort åt oss. 
För er som inte vet vad Universal studios är så ska jag försöka förklara. Det är här dem spelar in många filmer och tvserier och program. Dem har hela städer uppbyggda för att kunna göra filmer. Med dessa städer och hus gör dem diverse om målningar, ställer dit träd, ordnar pooler osv. för att allt ska bli så bra som möjligt i filmerna. Vi åkte runt med ett tåg som visade vart olika filmer blivit inspelade och hur dem gjort för att få det så bra som möjligt.
 Vi fick åka in i vissa "scener" och se tex. hajarna från inspelningen av filmen Hajen, vi blev uppskrämda av scenerna från filmen mumien och se alla flygplan och hus som bara låg i spillror från filmen the world of war. 
Efter denna "tåg" resa väntade massa andra roliga grejer, live shower och massa häffitga attraktioner. 
Sjukt bra gjort, jag bugar och bockar för människorna som lyckats bygga upp detta paradis.

Venice beach: Och helt plötsligt förstår jag denna hysteri George visat kring venice beach. Vilken otrolig strand och vilka "häfftiga" människor. Me like. Här såg vi vart bay watch blivit inspelat och vi tog oss dessutom genom en promenad längst den kända strand promenaden till våran nästa sevärdhet.

SantaMonica piren: Är med i många filmer och känd från bay watch även den. Uppe på piren finns det diverse attraktioner, folk som spexar och matställen. Mysigt och kul att bara gå och kolla på alla dessa underliga människor.

Malibou beach: Ja det är ju där Laguna beach och oc bland många andra tv serier och filmer är inspelade så vi var ju tvugna att åka dit och titta. Och här kom faktiskt min första beavikelse, inte alls lika fint som venice. Stranden var fin tills man skulle bada och det var mer sten än strand. Men solen sken och jag älskade att leka i vågorna så den får ändå godkänt =) 

När vi inte hängde på alla kändistäta ställen, för att försöka få se någon cool typ (vi lyckades inte), hängde vi mest vid poolområdet. Det har dock inte varit någon solsemester i den bemärkelsen men lite bränna har vi allt fått! Och vilka minnen för livet. Som sagt...

Jag hoppas att LA väntar om två år när min utbildning är klar.


Kommentarer
Postat av: Terre

Usch, vill också åka bort någonstans :) Verkar som om du haft det underbart!

2007-08-10 @ 13:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback