God Jul!

Ja, då var dagen med stort D över. Denna dag som alla människor alltid är så uppstressade för men som förvinner innan man hunnit förstå att den är här. Alla klappar som inhandlats med mycket omsorg och som man lagt ner massa tid på att slå in slits sönder på mer eller mindre en halvtimme. Alltid lika sorgligt när alla julklappar är öppnade och man inser att allt är över men också alltid lika skönt att det är ett helt år tills nästa gång det är dags för julstressen. Men vad hade vi gjort utan denna underbara högtid? Att få umgås med släkt och vänner, att bara vara tillsammans, att få tända ljus, sitta och prata i timmar och bara umgås, tänk om alla världens barn kunde få ha det så.

Well, nu är julen över alla klappar är öppnade och det känns både skönt och sorgsligt. Återigen som alltid, år efter år, tycker jag att den gick lite för fort. Men den där stressen som man alltid upplever inför julen kan nu försvinna, vilket känns otroligt skönt. Nu kan vi blicka fram emot att få fira in det nya året. Och det ska jag göra i Tandådalen tillsammans med min alldra underbaraste vänn Pettson, knasiga och goa Sara, min kära pojkvänn David, mfl. Ska bli helt underbart. Men innan det blir dags för fjällen blir det en trip till sthlm för att fira lite jul med pappsen. (suck min jul var inte riktigt över än)

Stilla natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback