Onsdag

Så var det onsdag igen. Jag borde egentligen sitta med böckerna i högsta hugg och studera. Men jag tänkte att jag kunde unna mig lite bloggtid, eftersom att jag har pluggat så mycket idag.

Hundra ursäkter, gick upp tio i morse för att plugga, öppnade böckerna, hann läsa ett fåtal sidor innan jag kom på att jag faktiskt var väldigt hungrig. Eftersom att klockan var 11 stekte jag lite pankakor och gick och väckte David. Efter pankakorna pluggade jag vidare ett par timmar. Okej, några avbrott för att kramas lite med David, men annars har jag faktiskt pluggat på ganska bra. Kom på att jag var tvungen att äta någonting mer innan träningen. Då tog jag fram mästerkocken i mig och stekte kyckling, kokade ris och gjorde bearnesås till mig och David innan han körde hemåt. Ja, jag har faktiskt utnyttjat mina kunskaper i köket idag mer än vad jag vanligtvis gör på en vecka. Det du Pettson, kanske ska bli kock av mig med en vacker dag?!

Några minuter till framför datorn, sen gäller det att bänka sig med böckerna igen innan det är dags att åka iväg till Ale gymnasium och avverka dagens träning. Detta ständiga pluggande gör att träningen verkligen är dagens höjdpunkt. Öland och Färjestaden väntar oss på lördag. Kan bli en spännande drabbning och man åker ju inte till Öland den 22a december för att förlora iallafall. Tre poäng och vi klättrar i tabellen, det tycker jag låter som en bra julklapp till oss alla.

Fina ord, från en fin pojk:
Att älska en människa innebär att gå med på att åldras tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback