Söndag

Andra advent och julen närmar sig allt mer... och idag fick jag min första julkänsla. Kom hem från David vid halvtio, kände doften av nybakat bröd, trodde jag ja. Mamma hade vart uppe med tuppen och lagat lussekatter. Och ja, julen kanske är påväg trots allt. För att imorse kände jag mig verkligen som ett litet barn i väntan på att julen ska komma.Det känns som om att man har för många andra måsten, grejer måste hinna göra innan jul. Alla dem där måstena bidrar till att man inte hinner stanna upp och verkligen njuta av att julen faktiskt kryper allt närmare inpå.
Men vem skapar måstena? Jag har bara mig själv att skylla. Jag undrar bara hur jag ska bli av med dem. Hmm.. någonting att fundera över kanske.

En tur till Allum för lite julshopping, eller en tur i skolböckernas värld? Funderar på vad jag ska prioritera idag. Lutar starkt åt det förstnämnda. Men jag vet att skolböckernas värld är någonting som jag måste bege mig till, blir det inte idag måste det bli en annan dag. Typ måndag, tisdag och resten av veckan. Men jag har ju hur mycket tid som helst...eller? Alldeles för lätt att skjuta upp saker.

Matchen igår nämner jag inte, är allt för fokuserad på dagens match. För idag är det verkligen dags att plocka tre poäng mot skåningarna, denna gång Malmö. Yeah!

Det vackraste jag vet, är att se dig när du sover.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback