Söndag

Grekisk folk musik strömmar ut genom högtalarna. Egentligen borde väl öronen få njuta av härlig svensk julmusik såhär på dopparedagen, fjärde advent och dagen innan julafton. Men i våran familj är väl inte allt som det ska alltid och vi värmer upp inför morgondagen med lite Grekisk musik (?) Julkänsla vad är det?! Jag har sommar och semesterkänslor. Men det känns ju iof inte heller helt dumt ska jag erkänna.

Dagen idag har jag tillbringat i stan och till min förvåning var det inte alls så mycket folk som jag fasat för inne i stan. Jag ska väl inte påstå att det var lite folk, men det var inte för mycket heller. Ganska lagom faktikst. Men att det var lite folk betyder ju inte att det ska ta mindre tid. Nej, att köpa julklapp till david kräver både tid, eftertanke och pengar ;-) Hittade tillslut två klappar som jag hoppas ska bli bra, har dock redan funderingar på att byta en av dem, har ju några dagar på mig att fundera.

Matchen igår tåls att nämnas om man utesluter den första delen av matchen. För 5-0 efter en period är väl inte mycket att skryta om, och att det krävs ytterligare två mål i baken innan vi ska vakna är väl ännumer skrämande. Men trots denna horibla inledning av matchen vaknar vi tillslut till liv och vi lyckas tillochmed skaka om Färjestaden i slutskedet av matchen då vi går upp till 7-6. Men nära skjuter ingen hare och jag antar att vi inte var värda tre poäng efter att vi mer eller mindre ståt som koner och tittat på under hela första perioden. Ska dock tilläggas att Färjestaden var otroligt starka i inledningen av matchen. Men men... hänger kvar på samma placering tillsvidare iallafall och det är ju positivt. Nu väntar en välbehövlig julledighet innan det är dags att inleda nästa år...

All i want for christmas is you..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback