Tisdag

På hemmaplan igen.

Dagarna rinner iväg och julafton kryper sig närmare inpå. Jag har förståss fortfarande inte fått någon julstämmning. Har ingenting att skylla på. Möjligtvis att jag har blivit gammal. Den där längtan man hade när man var liten, längtan efter att få se på kalleanka, att jultomten skulle komma, få slita upp klapparna och sedan ägna hela kvällen och julledigheten åt att leka med juklapparna finns liksom inte kvar på samma sätt längre. (Tur är väl det kanske) Nu är det en längtan efter att få vara med släkten, efter att få vara ledig och bara ägna sig åt familjen och efter att känna lugnet gå in i kroppen och koppla av på riktigt. Men på något sätt känns det som om att det är för mycket som ska hinnas med.  Men vad är väl en jul utan julstress? =)

Väntar på att mamma ska komma hem med lite fika och en välbehövlig sådan. Känns som om att jag inte pratat med mamma på år och dagar och det ska bli skönt att få prata av sig lite. Resten av dagen ska spenderas tillsammans med ekonomiböckerna och massa tenta-plugg. Jag är inte ens lite sugen, men måste man så måste man. Ska även extraknäcka som taxichaufför då mamma ska ut och roa sig och äta julbord under kvällen. Lite tid tillsammans med David också? Inte mig emot, får aldrig nog.

Nu är det jul igen... eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback