Regn?

Jag smakar på ett reeegn som faller ner natt som dag, jag smakar på et reeegn som faller ner över stan. Eller är det inte så du säger Per Gessle?

Well well, återigen en lång dag på jobbet... men som tur är led denna dagen också mot sitt slut och jag fick gå hem klockan 18. Innan det kom Jonas med den brilljanta idén att vi skulle köpa glass för all våran dricks och det var sjukt gott vid den tiden på dygnet och den gav mig absolut lite extra krafter för att orka dem sista timmarna på jobbet. Ibland får man ha det bra.

"krockat"    Vad tänker man när man får ett sånt sms av sin pojkvänn? oja, mitt hjärta gick i 120 tror jag. Gud vad jag var rädd. När man dessutom ringer och han "inte har tid och lust" att prata ja då höll jag på att få hjärtsnurr. Men jag fick ett hatigt "Jag mår bra, en turk har kört in i mig och stuckit, jag är arg, men allt är bra". Jag lugnade mig genast och kunde fortsätta mitt arbete i lugn och ro. Det är i sånna ögonblick man fattar hur mycket en person betyder! (L)
 
3 dagar kvar tills det bär av och jag börjar få resfeber. Men det är mycket kvar som ska göras än! Jobba och banken imorgon på lunchen, sen ska jag träffa min pettson. Hur ska detta gå? Hur ska jag någonsin kunna lämna dig imorgon? Inte för att jag inte tror att vi kommer klara oss, men saknaden, ojoj. Torsdag ska jag jobba och packa det sista, sen ska jag träffa min Johanna för ett sorgsligt litet avsked för nio dagar... Haha, det känns lite patetiskt ändå, jag kommer ju trots allt tillbaka. Men det känns så konstigt att ni inte ska följa med brudar. Vi brukar ju göra allt tillsammans liksom och nu ska jag klara mig själv, nästan iallafall.

Nu ska jag roa mig med en promenad i regnet tror jag. För jag älskar ju regn och är ingen soldyrkare.

Kanske är jag bara en i mängden när allting kommer omkring?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback