Tomhet..

Nu har jag vart ensam hemma sedan i fredags och dessutom klarat av en hel natt själv, utan varken david eller johanna... Men jag måste erkänna att jag inte sov så gott... men jag klarade det iallafall =) Det är en härlig känsla att få komma hem och rå om sig själv, göra som jag vill, slappa, ingen som klagar eller säger gör det och det. Jag tar allting min egen takt och gör det jag känner för just för tillfället på så sätt får jag också gjort allting, jag liksom laddar upp för att göra dem där tråkiga grejerna som att diska och tvätta OCH hämta posten. Fast jag måste erkänna.... Nu börjar jag faktiskt sakna min familj. Fast det gör jag väl bara tills dem är hemma igen, kanske.
Det är lite tomt här hemma, ingen som skriker och gapar. Ingen som lagar mat till en och servar en med tvätt och disk, jag måste liksom göra allting själv. Men jag är stor nog nu!

Helgen var underbar.. Johanna, Terre, Jennie och Pettson, är det så att vi har en superfemma? haha. Ni är bra ni!!

Fredagen blev bättre än väntat, grill, en del folk, massa chill, mys, en svart korv (visst var den din favorit pettson?) lite alkohol, mer för vissa än andra dock! 
Lördagen står väl lite i sogens tecken dock, pettson lämnade oss för två veckor utomlands! Jag och johanna shoppade lite för att försöka bli på bättre humör ;) och drog med oss David och Martin som efter två timmar fick ett spel och drog med oss hem. Vi förstod ingenting, två timmar? det var väl inte så farligt? bättre kan ni grabbar. haha. Vi avrundade dagen med en film och ett tidigt godnatt.
Söndagen startade med en låååång sovmorgon. Johanna åkte till joakim, jag och david åkte till stan, köpte shampo och balsam, åt och åkte hem. Vi kollade några filmer, åt lite och jag blev lämnad ensam medans min man åkte till Skövde för att hämta och fixa diverse grejer även för att spela en del fotboll anar jag. 

Nu har jag påbörjat min andra vecka som vuxen, arbetarkvinna =) Och jag trivs faktiskt väldigt väldigt bra. Jag hänger mest i kassan och knapprar på datorn och anstränger mig väl inte allt för mycket. Men bra går det iallafall, och inte ett enda klagomål hittills, kan det var för att jag ett antal gånger råkat lämna tillbaka några ören för mycket till kunden? - det kan jag väl inte tro.
Men vafan, detta ser ändå ut att bli en kanonsommar! 

Sommar och sol, höga berg och djupa hav, det är mina drömmar gjorda av!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback