Framtiden..

Vad kommer att hända efter skolan? vad händer om man inte kommer in på den utbildningen man vill in på? vad händer om man inte får något jobb? Alla dessa svåra frågor utan svar... Tänk om man bara slapp dem, om man bara kunde glömma, men nej, dem finns där, hela tiden, dem gnager i huvudet på en. Dem har knäckt mig, massa gånger, redan, och jag har inte ens slutat skolan än. Egentligen är det ingenting som jag kan styra över, det enda jag kan göra är att söka till den högskolan jag vill in på och sedan lösa situationen som uppstår. Men jag vill veta, jag hatar att inte veta, det är så påfrestande för huvudet, tyvärr. Det är meningen att man ska längta efter studenten och i skolan går dem och räknar dagarna, det är inte meningen att man ska vara orolig, är det ingen annan som är det? Hur kan dem se fram emot någonting som dem egentligen inte vet vad det är? Fast balen, studenten, att slippa gå tillbaka till skolan som vi så många gånger sagt att vi hatar, det måste vara en obeskrivlig kännsla. På ett sätt längtar jag och på ett sätt vill jag skuta fram dagen så långt som möjligt. Jag vill gå i trean med mina underbara klasskompisar runt omkring mig resten av mitt liv... tror jag! Egentligen kan jag inte veta förrns jag har fått uppleva någonting annat!

Alla helger...Vad ska vi nu göra på helgerna. Ingen innebandy och inga matcher, helgerna kommer bli jättelånga och tråkiga utan innebandyn! Hur ska vi klara oss ända till september när det drar igång igen? Jag kommer bli jätterastlös utav att inte få spela varenda helg. Men framförallt, jag kommer sakna alla brudar, lagkännslan och alla härliga stunder vi har tillsammans. Jaja, det kommer trots allt igen i september :-)
Skönt att vi hängde kvar, annars hade jag haft ännu ett osäkert kort, vad skulle jag gjort innebandymässigt? Men nu har jag iallafall någonting att känna trygghet i och det är i världens underbaraste innebandygäng.

Ikväll... Fest med alla gamla goa klasskompisar och lite nytt folk och tjaaa, det kommer bli ball! Jag är dock inte supersugen på att festa än efter tidigare bravader, men det kanske kommer! 

Ha en trevlig fredagsafton :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback