VÅR VÅR VÅR!

Mörkret är borta, ljuset och solen kommer tillbaka efter en lång kall vinter. VÅREN ÄR TILLBAKA!
Den bästa dagen på länge, jag gick upp, kollade ut genom fönstret och resten av dagen har jag haft ett stort leende på läpparna. Livet blir så mycket lättare med lite solsken, jag får helt plötsligt motivation till att göra massa grejor. Så underbart!

Jag har gjort en hel del, fast egentligen väldigt lite idag! Jag var i skolan ett par timmar, sen bestämde jag mig för att hoppa av i brunsparken och gå genom staden till centralstationen för att njuta av solen. Och det verkade som om att resten av göteborg haft liknande planer, gud, vad mycket folk det var. Och alla såg så glada ut. Ja, sen stannade jag till på HM och köpte en ny hårspray eftersom den andra lyckades komma bort i fredags och jag har kännt mig helt handikappad sedan dess! Efter det åkte jag buss hem. solen värmde mig genom rutan så att jag nästan blev FÖR varm, men inte klagade jag, jag satt där och sken som en sol.

Sen kom jag äntligen hem och då åt jag lite mat innan jag slängde mig på studsmattan i trädgården och åt min första glass i vårsolen, det var skönt! Sen gick jag in för att plugga, men vände snabbt när jag kom på att jag absolut inte kunde sitta inne när en stor sol lockade mig till att gå ut och gå på utsidan av huset. Så det blev en snabb promenad innan jag slutligen åkte iväg för att träna :) och ja, nu sitter jag här!

Mamma åkte iväg idag. Jag saknar henne redan. Jag är halv utan henne i min närhet, det är tillochmed jättejobbigt. Hur ska jag någonsin kunna flytta hemifrån? och om jag någonsin kommer göra det, vem ska då ta hand om mig? Åh, mamma kom hem!

Iblnad undrar jag vart du vill komma... Ena dagen är jag allt och lite till nästa dag är jag ingenting. Vad ska jag tro? Kommer vi komma längre än såhär? Jag vet egentligen inte varför jag går runt och hoppas, kanske för att jag vet att det KAN bli så bra, men bara om vi båda ger det en ärlig chans och är medvetna om att det inte bara kommer att bli bra. Vi kanske måste offra lite och är vi beredda att göra det? Återstår att se...

Mamma och DU..
Jag vill ha er runt om kring, Ni gör mitt liv värt att leva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback