Vart tog alla vägen?

Festen i fredags.... 100 pers skulle släppas in, 60 på listan och det var endast 50 talet betalande när festen var slut! vad hände där? :-) Men otroligt kul hade vi trots denna händelse! Massa dans och kramandes, så skönt att träffa alla igen. Alla gamla högstadiekompisar, sådan skön känsla att träffa dem igen. Man ångrar att man inte gör det oftare, samtidigt kommer man på hur lite tid man har över och förstår varför man inte gör det. Men det är tur att sånt här händer ibland så man inte glömmer varandra :D 
Synd att vissa människor bara är ute efter att förstöra också. Vissa kunde inte komma in pågrund av att dem inte hade råd att betala inträdet. Någon alldeles för snäll jävel släpper in dem, och vad gör idioterna? Snor grejer, va fan är det för stil liksom. åh, jag blir så irriterad, faktiskt! men men..

Lördagen startade tidigt! Gick upp strax efter åtta för att övningsköra till Kinna med mamma och mormor. Och vad skulle vi där och göra? ja, det undrar jag med nu i efterhand. Meningen var att vi skulle köpa tyg till min balklänning, men vi kom väl hem med allt annat än tyg till balklänning. Jag undrar om jag någonsin kommer hitta tyg till den där himlans klänningen, jag vet precis vilken färg jag vill ha, men den färgen värkar inte finnas. haha. Ljusgrön, fast inte bejbygrön, utan en matt ljusgrön.
Men jag fick ju iallafall övningskört och det gick riktigt bra, trots mitt tunga och trötta huvud. Efter våran tripp till Kinna åkte vi till mataffären och jag å mamma gick mest runt och skrattade åt varandra eftersom att vi var så otroligt trötta. Men tillslut fick vi väl handlat en del vettiga saker, kanske. haha.
Vi avslutade dagen med att äta en god middag sen var det melodifestivaldags med massor av godis. Jag lyckades stoppa i mig lite godis, sen somnade jag på soffan innan melodifestivalen ens hade börjat, bra jobbat. Vid elva gick jag och la mig i min säng :)

Söndagen startade även den tidigt! Idag bar det av till kvibergsmarknad för att leta tyg. Ingen napp där heller. Men jag kan säga att mitt stackars hjärta mådde väldigt dåligt efter att ha gått runt där. Vilken kulturkrock det blev och vilka fördommar jag har. ursurs! Jag vill inte att dem ska finnas där, men det gör dem. Vill bli av med dem, hur gör man? Jag greps av panik när jag gick där och såg alla dem där stånden med alla utländska människor som försökte sälja allt dem hade unjefär. Mitt hjärta tyckte synd om alla och jag ville bara springa därifrån och blunda för det jag sett. Men nu har man sett det med och det var nog uppriktigttalat bara bra för mig, faktiskt.
Sen har jag vart ute och gått med min underbara mamma. Vad skulle jag ta mig till utan henne? Hon är den mest underbara människan som finns i mitt liv och imorgon åker hon utomlands, en vecka, hur ska detta gå? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback