28/5

Tre prov avklarade och endast ett återstår. Det är dock det som återstår som tynger mig mest.

Skolan idag var ganska slapp, håltimme från nio till två, de ända två lektioner jag hade var det prov på. Men jag gick ifrån proven lättad och kände att det gått bra. Hoppas bara att det kan kännas så på fredag!

Min håltimme spenderade jag med mina kära klasskompisar, Wilma, Amelie och Jonna. Åh vad ni är bra! Jag och Amlie tog en tur runt sjön och pratade av oss, väl behövligt märkte vi. Sen gick vi och köpte ytterligare några studentbiljetter till våra kära vänner. Gud vad jag längtar =) Dessutom gjorde vi som alla andra och jagade våra lärare för att få våra slutbetyg. Idag kom marknadsföringen och psykologin. VG, VG. Är detta möjligt? varför började jag inte plugga tidigare? Det är lätt att vara klok i efterhand. Men tur att jag fått mina höga betyg detta året.

Och vem möter jag påväg ut från matsalen i skolan? FILIP, gud vad länge du har vart borta. Skönt att ha dig tillbaka vännen! Har vart tomt utan dig.

Och jag har hunnit prata i nästan en hel timme med min älskade pappa. Tänker på dig så mycket och önskar att vi kunnat ses mer. Men nu ses vi snart igen, ska bli skönt! (L)

Har dessutom fått tre nya jobb veckor. Hejdå mitt sommarlov! Nu har jag bara tre veckor i juli kvar och dem skulle min pappa fylla ut med diverse pappersarbete på kontoret. Men men, det är pengar och erfarenhet, jag klagar inte nu, men jag lär väl göra det sen när sommaren kommer och jag hellre vill bada som alla andra!

Jag har dessutom hunnit med en sväng i spåret med mammsen. Detta blev dock värre än väntat. Min kropp var inte riktigt redo för en mil. Men jag tog mig runt tillslut iallfall! Och jag körde till och från kungälv utan några problem. Börjar bli rätt haj på det där nu.

Att vara lycklig? Kan det vara det jag känner nu. Jag vaknar på morgonen, och trots att klockan bara är halv sex stiger jag upp med ett leende på läpparna. När hände detta senast? Lite mer än två år sedan tror jag. Men nu äntligen har jag funnit den igen, hoppas jag.
Studenten, kärleken, vännerna, familjen, träningen, ja listan tar aldrig slut. Låt detta vara förevigt! 

Pettson, jag tänker på dig hela tiden. Om det ändå funnits nått att hjälpa till med, om jag kunnat göra någonting. Men jag vet hur det känns, det är helt hopplöst, man tror att man aldrig ska se ljuset igen. Men jag lovar du fixar det. Och jag finns här, vad som än händer, älskar dig!

Imorgon väntar körlektion+teori. Ska dessutom hinna med en fika hemma hos min klassföreståndare i kållered med hela klassen. Himlans mysmys. Det är så nära studenten nu, jag kan inte förstå att det är sant. Och som min kära syster sa "Linda, du har blivit så vuxen" hahaha, då blev jag lite rädd. Främst för hur hon definierar begreppet vuxen.

Nog för idag, sängen väntar!

För jag är lycklig, ja, jag är lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback