Fredag

För visso finns det många fördelar med att äntligen ha sitt körkort, men det finns även vissa nackdelar.

"kan du köra mig dit?" 
"Linda jag behöver skjutts"
"mamma sa att du skulle köra mig dit"


 I början njöt jag av det, jag tillochmed erbjöd mig att köra. Men efter många om och män har den trenden vänt. För hur jobbigt är det inte att faktiskt ta på sig kläder, gå ut och sätta sig i en kall bil, köra den långa vägen åt ena hållet och sedan behöva köra den långa vägen hem igen, alldeles ensam! Well, vad gör man inte för sin älskade syster.
Idag är det en tripp till landvetter som väntar. Sen hem och hämta min egen väska, traska ner till bussen och så har jag en alltid lika trevliga, uppmuntrande, glamorösa, kalla det vad ni vill, tågresan till skövde framför mig.
Men vad gör man inte för kärleken =)

Dagen har varit händelserik, men ändå inte. Ganska grått och tråkigt faktiskt, väldigt grå och tråkig om jag ska vara ärlig och det måste jag ju vara. Även om jag lätt framstår som en gnällig gammal kärring då. Smällar man får ta. Skolan, banken, lite mat och lite sömn. Är övertygad om att kvällen drar upp mysstämningen på den här dagen betydligt, för sådanna här regninga gråa dagar vill man inget heldre än att äta en god middag, för att sedan krypa ner under täcket och titta på en romantisk kärleksfilm. (risken för att jag somnar innan hälften av filmen har gått är iof 100/100 men) 

so long, farväl.

Kommentarer
Postat av: Pettson

vaa? du somnar väl inte under en film..nej nej:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback