Lördag/Söndag

Ja, snart övergår lördagen till söndag och här sitter jag och väntar på att en full pojkvänn ramla in. TOFFEL!

Lördagen tillbringades först länge i sängen, tror jag kom upp vid ett- tiden. Ja, det var en välförtjänt sovmorgon. Varför jag var så förtjänt av den, det vet jag inte, men skönt var det iallafall.
Efter en lång, god frukost och en varm, skön dusch blev det massor med innebandy.

Junisarna + Pettson, spelar J18 SM. Och nej, Pettson, jag ser dig inte som en junior. Känns skitknasigt. Du kan inte vara där och inte jag. Du är ju en av oss, det har du alltid vart och kommer alltid att vara. Och JA, du har körkort, du är mer kvinna än jag ;-) Men inte länge till! ... hoppas jag.

3-3 i första matchen och 3-2 till Surte i andra. Tjejer, jag måste säga att jag var imponerad på läktaren idag! Jag måste även säga att ni är värda bättre domare än ett par idioter som förmodligen aldrig själva rört en klubba och boll. Alvarlig talat, det var J18 SM och inte en F13 match!

Well, b-lagsmatch imorgon och ja, det kan bli en otroligt spännande historia. För imorgon debuterar jag som back i b-lagssamanhang, hur detta nu ska gå?! Jag har tidigare spelat back en gång, fast det hade jag nästan förträngt. Fram till igår, då jag får ett samtal från coach som rev upp alla dessa hemska minnen. Hoppas att jag får lite bättre minnen av mig själv som back med mig från morgondagens match. Pettson+Kalle?
Citat från min mamma: Nej, jag ska inte titta på matchen, jag kommer bara bli nervös. Ska Linda vara back, mot älvstranden, på parkett, så vet jag redan hur det kommer att gå! 
Tack för stödet mamma!

Pettson du är min solstråle. Du liksom lyser upp allting runt omkring mig, och värmer mitt hjärta, precis som en riktig vänn ska göra =)

Att vara stark, det visar du vad det är.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback