Lättad!

Snart bär det av, Tandådalen here we goo again. Och ja, jag gillar det. Just nu väldigt mycket faktiskt. Packningen är så gott som klar, ska bara plocka fram skidorna, lyfta ut ett säte ur bilen och lägga ner det sista i bagen så ska jag vara färdig för avresa. Lär ju ha glömt hälften, men jag håller tummarna för att det är saker som i annat fall bara skulle vara överflödiga. Jag har underställ och skidjacka/byxor, mössa, vantar, antar att jag klarar mig då. Sen får man INTE glömma osten, gräddfilen och cdspelaren. Mp3sladden är inte på plats än, men jag låter min kompanjon malin aka. Pettson lösa den biten. Hon är ju ändå stor och mogen nu, nästan lika stor och mogen som mig.

Imorse bar det av till skolan. Och det som jag fruktat så länge var ett faktum, tentaresultatet från ekonomin hade lagts upp på internet. Tur, att jag var tvungen att vänta ända till efter jag kalasat med att få det troligtvis trista beskedet tänkte jag. Eller, var det ens någon idé att titta på betyget? Lika bra att åka hem och sätta sig och plugga. well thats life tänkte jag och var glad att jag hade en hel dag till innan jag var tvungen att kolla efter. Jag åkte till jobbet och tog mig igenom 4 timmar. Efter jobbet bar det av på kalas hos min pettis. Och visst, det var alldeles, himlans jättemysigt och tro det eller ej det var gott med smörgåstårta. JA, jag har lärt mig! Kom hem och helt plötsligt kom verkligheten ikapp, fuck, jag var tvungen att logga in och titta på tenta resultatet. Som en bäbis när den tar sitt första steg och som en fågels leende (om den haft nått) när den precis lärt sig flyga sken jag. 23 poäng var ett faktum och jag klarade ekonomitentan med tre poäng. Suck, vilken lättnad! skål för det imorgon brudar.
Dessutom klarade jag min företagsledningstenta smärtfritt. Well, jag är väl ett geni trots allt!

saknad, ja jag vet mycket väl vad det är vid det här laget. Men varje gång blir man lika förvånad över att det faktiskt är såhär jobbigt. Vi har hela livet framför oss, jag vet. Men ändå, varje sekund utan dig är en förlorad sekund.

Nej, nu ska jag ta mig igenom lite plugg. Sen nana kudden, för imorgon ska det köras bil och lyssnas på schlager!

Se upp i backen, annars får ni tusen hål i nacken, för här kommer Surte atacken! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback