30/8 Lördag

Jag börjar bli människa igen. En tupplur var vad som behövdes.

Fredagskvällen/natten spenderades på Bryggeriet tillsammans med Caroline. Fin kväll. Vaknade imorse och insåg att jag skulle upp och jobba. Jag insåg även att det blev lite för mycket alkoholhaltig dricka under gårdagen för att kunna se jobbfräsch ut. Men eftersom att jag inte hade något val var det bara att hoppa i en klänning och bege sig in mot staden. Väl där kände jag att jag ganska fort piggnade till. Efter jobbet mötte jag upp Amelie. Vi hade en underbar eftermiddag tillsammans i solen. Mat, glass och shopping. Sånna här dagar mår jag bra.

Väl hemma kände jag att sängen drog och jag bestämde mig för att bädda ner mig med en bok och inta en lugn kväll. När jag som bäst ligger där med min bok och känner lugnet knackar det på dörren. In smyger en brandman med en gin och tonic i handen och frågar om jag inte är lite sugen. Jag klämde fram ett litet leende och bad om att få återkomma. Så nu är det väl dags att lägga på lite make och försöka vara lite social. Det är fest på Herrgårdsvägen har jag hört. Inte för min del dock, träning + jobb väntar mig imorgon!

En måbradag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback