Borta bra, hemma bäst?

En tripp till skövde i onsdags då jag ändå var tvungen att avstå träningen pågrund av hosta. En snabb visit hemma, lite shopping i Göteborg och en resa till Skåne präglade min fredag. Helgen har jag spenderat i Skåne, närmare bestämt Helsingborg, med David samt hans söta små syskon, två katter och den sötaste filuren jag sätt på länge, en liten hundvalp på tio veckor. Det har vart en välbehövlig och otroligt lugn helg, med lite pluggande, lite film och massa mys. Det är så jag vill att mina helger ska se ut!

MEN, vad händer idag? hostan blir värre, känns som om att det börjar krypa in feber i kroppen. Fuck, jag som längtat efter träningen. Men det lär ju inte bli mycket till träning för mig idag. Det som från början såg ut som en "åka upp och vara med på det jag kan träning" värkar efter en dag i skolan och en promenad hem från bussen resultera i en "åka upp och sitta på läktarn och gnälla för att jag inte får träna träning". =( Fy sjutton vad tråkigt!

Junisarna, imponerande, två i regionsslutspelet, det är inte dåligt! Congrats tjejer. Pettson och Malin, vad skulle det där vara bra för? gå och stuka fötterna, dessutom att åka ambulans Pettson?! Visst det kan vara roligt, men allting kan inte vara roligt här i livet. Det hade varit betydligt roligare om du hade varit hel till helgens match ;-)
Men vet du vad? Jag tycker om dig lika mycket ändå <3

Och jag har fått det jag så länge gått och suktat efter. Svarta Kawasakiskor. Sofie ringde i torsadags och sa att dem hade kommit in under dagen på johanssons, jag gick direkt dit på fredag när jag mellanlandade i stan innan jag åkte till Skåne. Och till min besvikelse finns dem inte kvar. Jag åker ner till Skåne aningen bitter. David skulle till apoteket och hämta ut ett recept och nä han kommer hem har han med sig ett litet paket till sin sjuka flickvänn. Och vad innehåller detta om inte mina svarta Kawasakiskor. Tur att man har en underbar David (L)
Och nu är han åter på plats i Skövde =( Varje dag utan varandra känns som en bortkastad dag.

Hemma bra, borta bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback