Dagen till ända..

Tidigt imorse steg en trött men glad Linda upp ur sängen för att åka och jobba. Vid tolv avbröts jobbet då tanken var att styra stegen mot skolan, men halvvägs dit får jag reda på att det inte är någonting. Jag vände för att åka in till stan istället då jag kom på att jag faktiskt var tvungen att hitta mönster till en bröllopsklänning. Träffade syster yster och ut ur tygaffären gick vi, ett mönster rikare. Vad fina vi ska bli! Hälsade på min goda vänn Amelie och sedan blev det ett kärt återseende av Wilma. Jag och sis hann även med en fika och lite shopping. För min del blev det en sjal och en t-shirt. Precis vad jag behövde, not. Just nu behöver jag ingenting, tyvärr. Jag vill inte inse det dock, mamma kastar snart ut mig. Hon anser att jag behöver en hel lägenhet för att få plats med diverse skor och kläder. Och när det väl kommer till kritan kanske det ligger någonting i det. Men då svarar jag snabbt med att jag måste ha någonting att fylla ut mina stora gaderober (som jag ska ha) när jag flyttar. Japp, så är det!

Och nu är klubbfodralet och klubban avdammad, och det kändes himla skönt. Vilken lättnad och krypa ner under täcket igen efter att ha sprungit lite efter bollen och bankat lite med klubban. Jag och Jonna skönlirade på backen =)

Nej lite pluggtid innan ögonlocken klappar igen kanske?

Apologise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback