Suck

Just nu, har jag svårt att se något ljus. Solen har skinit två dagar i rad, men vad gör det när man inte kan njuta av den?
Tro mig, jag har gjort ett försök, men till ingen nytta. Varje dag jag vaknar känns som en ny dag och jag hoppas så innerligt att hostan ska vara borta. Men till min besvikelse förföljer den mig från dag till dag. Ska detta aldrig få ett stopp? Jag vill bara knyta på mig löparskorna / innebandyskorna och röra på fläsket igen. Men det är tämligen omöjligt i detta tillstånd. Kan man inte ens promenera, försiktigt, idag gick jag tillochmed myrsteg, hem från bussen utan att hosta upp sina lungor. Nej, då ska man nog inte ge sig på en löprunda. Hur mycket man än vill så gäller det att vara smart och sätta hälsan i första hand. Just nu ligger Växsjöresan imorgon risigt till.
Jag vill så innerligt mycket, men vad ska man göra när det mesta sviker? Den ekande rösten i huvudet, som alltid ska vara så smart, skriker åt mig hälsan & skolan går först. Och jag vet så väl att det stämmer, jag måste sluta att skjuta saker framför mig. Då står jag där en vecka innan tentan och inser att det nu är försent att börja plugga, och nej, det vill jag inte. Så det blir till att skriva arbete imorgon? Njae, kan inte bestämma mig, vill stötta mina flickor till tre poäng mot Ingelstad också. Vi får se vad min hälsa säger imorgon, om den av någon anledning skulle vara på min sida, då sitter jag där på bussen imorgon =)

Dagens första timmar spenderades på Dios. Men min kropp svek mig och jag orkade inte mer än tre timmar innan jag fick ge upp. Pallrade mig hem och kröp ner under täcket ett par timmar sedan har det var full rulle igen. Full rulle är det sista jag behöver nu... men som om jag inte skulle ställa upp för George som alltid har ställt upp för mig? Sedan var det lite bowling och käk för att fira Terre, det var riktigt mysigt. Ett härligt återseende av Johanna också och självklart av er andra också, det är ju inte varje dag man ses, tyvärr.

Nej om man skulle försöka få sig åt minstonne en timmas sömn innan det är dags att styra in mot stan för att plocka upp en George som är ute och röjer. (dagen innan match, vad säger vi om det?)

Utmattad, utslagen och kraftlös

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag tycker det luktar luftrörskatarr!!! Känner igen symptomen allt för väl!
Har du varit och kollat?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback