Det går bra nu...

Snart ska jag gå ner och sätta händerna i arbete, snart. Det är slipning som står på schemat idag igen, trist. Men det kommer blir fint, himlans fint och då är det ju värt all mödan och allt slit, eller?

Gårdagskvällen spenderades med Amelie på Condeco Avenyn. Och det är alltid lika mysigt att få en pratstund med dig vännen. Synd att det inte kan bli oftare bara, för du är en vänn som förgyller min vardag. Efter vår korta fika tog jag mig över bron och älven till min älskade David. Jag kröp i säng och läste några sidor av min bok innan jag slumrade. Tidig uppgång idag för att åka hem och hjälpa George att slipa och spackla. Att vakna bredvid den man älskar, känna värmen och känna pulsen är en underbar känsla. Men den underbara känslan liksom rycks ifrån en när man är tvungen att ta sitt förnuft till fånga och kliva upp. Kvar ligger en underbar David och ser allmänt mysig ut. Bara att springa ut ur rummet innan man drabbas av ett hastigt återfall att krypa ner under täcket igen.

Egentligen skulle jag behöva åka till stan och införskaffa en outfit för midsommar som ska spenderas med David och co. Får se om jag får lite tid över för det idag, annars får det vänta till imorgon.

Till mitt tillfälliga arbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback