Fredag (!)

Förnärvarande har jag så lite att göra att jag bli rastlös. Går runt i cirklar och undrar vad som ska hända här näst. Men jag har pratat med min far igen idag och vi bestämde att om det inte ser ljusare ut efter nästa vecka så drar jag måndag efter midsommar, astalavista baby, Stockholm här kommer jag liksom. Medan jag frenetiskt satt och sökte jobb idag blinkade det till nere på datorskärmen och en gammal klasskompis hörde av sig. Plötsligt öppnades en ny dörr upp och det ser eventuellt ganska ljust ut på arbetsfronten inför hösten. Men inte bara det, du underbara människa. Saknar min gamla klass, saknar dem där tiderna då ens största bekymer var om man skulle göra läxan eller åka och träna, saknar mina gamla lärare och jag saknar gymnasietiden. Ja, vissa dagar vill jag tillbaka, vissa inte. Kanske är tur att man bara mins det av gymnasiet som var positivt, för nog var det en hel del negativa saker med. Men det förträngde jag i samband med vårterminen i trean, som var en dans på röda rosor.

Förövrigt slog jag runt lite på stan med min mor för att få tiden att gå lite fortare. Kan det inte bara bli kväll så att det kan bli morgon så att skolan, innebandyn och vardagen snart kan sätta igång igen. Jag har haft sommarlov så det räcker nu, ja!



Rastlös.NU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback