IKEA

Idag sov jag bort halva dagen innan mammsen kom ner och började stöka på mitt rum. Rullgardinen skulle upp men påvägen upp gick den sönder. Happ, det var ju synd. Då kom hon på att vi var tvugna att åka till IKEA. Yes, på med kläder och in i bilen. Min gardinstång har fått agera garderob det senaste halvåret så idag var det minsann dags att göra slag i saken och införskaffa en garderob. Sedan drogs spektaklet igång. Nu står mitt rum tomt och ommålning är på G imorgon. Så drog vi igång det projektet liksom. Men det har länge hängt i luften, mitt flickrum behöver följa med mig i utvecklingen och förberedas för ett framtida gästrum(?) 

Och jag lovar att det var ett projekt som heter duga att tömma rummet idag. Alla kläder, alla skor, alla väskor men inte minst alla pryttlar och alla gamla skolböcker. I mitt städande hittade jag också två gammla dagböcker. Vågade ddock inte öppna dem. Bestämde mig för att lägga undan dem och ta mig an dem vid ett tillfälle då jag har mer tid. Så nu står rummet tomt, alla lampor och tavlor är nerskruvat.

När jag hade städat klart mitt rum bestämde jag mig för att ta bussen till min lilla sjukling i Backa. Köpte med mig Cola och halstabletter, saker som man behöver när man är döende sjuk helt enkelt. Så nu ska resten av kvällen spenderas i soffan med min sjuka man. Sedan ska det sovas så jag orkar agera målare imorgon. 

Allt för nu

Kommentarer
Postat av: Pettson

haha åh nej.. är han så sjuk. stackarn..hehe :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback