MålarKarlsson

Nu har jag precis lagt ifrån mig penseln. Taket är kirrat och klart. Men resten då? Jorå det finns en hel del kvar som ska göras. Tre väggar ska målas, en ska tapetseras, div lister och annat krimskrams ska målas.

Men just nu klagar jag inte, är glad att jag har någonting att göra. Någonting att fly till där jag har nått annat att tänka på när allt annat är som det är. Förvisso hinner jag tänka ganska mycket även när jag målar. Men jag är väl en funderare, hur lite jag än vill tänka så gör jag det ändå. Tänk om jag hade kunnat stänga en dörr in till mitt huvud och mitt hjärta och lämnat alla problem och sorger utanför den dörren. Innanför dörren hade jag skyddat min hjärna och mitt hjärta. Men saken är den att jag vill att du ska vakta mitt hjärta, att du ska rå om det och att du ska ta hand om det. Men nu vet jag inte vad som kommer hända längre. Ah, hur kan man orka sånt här. Det finns ingen trygghet och ingen ro i mitt hjärta nu.



Kom och ta mig långt härifrån!

Kommentarer
Postat av: Carro

Kul att träffas, även om det bara var en kortis. Ta hand om dig.... Massa kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback