Guld!

Vad finns det att säga? Matchen i morse var väl mindre bra, men vi kunde vinna med 1-0. Finalen satt troligen redan då i mångas bakhuvuden och dessutom var vi bara nio utespelare varav en var vår kära målvakt. Men vi lyckades tillslut göra att mål mer än motståndarna och vinner matchen. Till vår förvåning får vi strax därefter reda på att Marstrand väntar i finalen. Blandade känslor från mitt håll, derby är alltid roligt, men marstrand som springer som durasellkaniner och stundtals spelar en brutal innebandy som troligen går ut på att reta upp motståndarna är aldrig roligt. Men, vad hade man för val? Om det var Pixbo eller Marstrand i finalen gjorde väl egentligen ingen större skillnad då båda lagen är bra. Pixbo spelar väl enligt mig lite renare innebandy men so what, marstrand väntade i finalen. Och matchen blev precis som väntat. Fram och tillbaka, hit och dit, förstöra, förstöra och förstöra, alltid lika kul att möta marstrand =) Iallafall när man kan åka hem som segrare. 2-0 och guldet var ett faktum, Sofie hängde första bollen och Emma andra. Alltid lika skönt att kamma hem ett guld. Extra kul när det är ett ihopsatt lag för en cup. Måste säga att jag är imponerad, vi gör stundtals bra ifrån oss och är värdiga vinnare. Tråkigt dock att vi låter motståndarna styra våran nivå på spelet, men det finns alltid saker man kan jobba vidare med. Hur tråkigt hade det inte vart annars? Så, tjejer, tack för en fantastisk helg och bra kämpat allihopa. Jag är stolt att tillhöra Surte IS juniorer en sånhär kväll, (även om jag framöver kommer att vara en senior, snyft) känns skönt att få avsluta sin "juniorkariär" med en guldmedalj runt halsen! Det tycker mitt ben också som numera har en stor bula/blödning, nice one Marstrand.

image56

Starkt jobbat brudar. Tack för en go helg!

Kommentarer
Postat av: jonna

Grattis!! Im proud of you girls!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback