Som en hög vägg

Jag kom hem och slog mig till ro. Sakterliga kom verkligheten ikapp mig och jag insåg att jag hade en del att göra. Verkligheten växte upp som en vägg framför mig. Typiskt! Jag behövde springa, plugga, städa, äta och plugga lite till. Jag började min färd över väggen med att ta tag i studierna sedan vips, helt plötsligt sitter jag här och har tagit mig över den höga väggen. Oväntat lätt idag faktiskt, tillochmed milen klarade jag utan några problem.

När jag gav mig ut i milen idag var tanken en lätt joggingtur. Men efter tre och en halv kilometer skymtade jag en grabb ett par 100 meter längre fram. Äh, tänkte jag, han ska jag väl ta mig förbi och visst, efter fyra kilomter var jag förbi. Men inte tänkte jag på att killen skulle se detta som ett "race". Jag höll honom dock på bra avstånd milen igenom och spurtade ifrån honom i de sista backarna. Lätt match med andra ord. Tur att han inte såg att jag höll på och dö när jag hade hoppat in i bilen =)

Så snart ska jag krypa ner i rena sängkläder i ett nystädat rum, härlig känsla.
Imorgon väntar tentaplugg så det står härliga till.

ensamensamensam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback