Ständigt på resande fot.

Den senaste tiden har det vart mycket resande för min del. Så varför inte även denna helg inleda med en resa. Sitter för närvarande på tåget med destination Skövde. Ska bli hemskt mysigt. Har hört att lägenheten är hemskt fullproppad med diverse stockholmare. Men skulle det hindra mig från att besöka metropolen Skövde och min David? - Sällan.

Ni kanske tror att jag tycker det är roligt att åka tåg, med tanke på hur mycket jag åker fram och tillbaka. Men så är inte fallet. Jag pinar mig igenom varje minut, men vet man vad som väntar när man kommer fram är det värt denna trista resa. Det är värre påvägen hem. Då känner man sig bara hjälplöt ledsen och vet att en jobbig jobb/skol vecka väntar.

Dagen har bestått av jobb och dagen gick förvånansvärt fort. Kanske för att jag visste att helgen väntade. Eller för att jag för närvarande känner mig ganska lättad över att sommarjobb eventuellt är löst. Och inget dåligt sådant heller. Men jag ska väl inte förvänta mig nått då kan det ju bli besvikelse nästa vecka. Då är det bättre att inte förvänta sig någonting och blir hemskt glad när beskedet kommer. Men det är svårt att inte hoppas!

Nej om man skulle ta och njuta av den lugna miljön på tåget och studera lite.

Alltid påväg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback