Ursäkt?

100 ursäkter till att slippa plugga. Det är vad jag satsar på såhär kvällen innan tenta. Mina tankar går i banorna "det jag inte har lärt mig hittills, kommer jag inte hinna lära mig till imorgon heller". Jag försöker ge mig själv en ursäkt till varför jag inte pluggar. Men nej, det går inte så bra. Att springa 8an i skatås och köra lite fys tyckte jag var en god ursäkt till att komma ifrån pluggandet för en stund. Men nu sitter jag här igen, vilken ska bli min nästa ursäkt? - att jag behöver sova? Fast å andra sidan borde datumet på omtentatillfället vara dragkraft nog till att ta tag i bunten med papper som ligger strax brevid mig. Vem vill göra en omtenta strax innan midsommar liksom? - näe då vill jag ju faktiskt vara ledig. (från skolan iallafall). Jaja, det får helt enkelt bära eller brista. Känner att dem där orden börjar bli en vana nu, inte bra! Och slutsatsen av det hela är väl att det inte finns några bra ursäkter till att inte plugga. Och imorgon på tentan kanske jag sitter där och ber om ursäkt till mig själv för att jag inte har pluggat. Näe nu börjar detta bli långdraget! Ska skumma igenom papprerna och försöka få lite sömn.

Orka ursäkter(?)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback