Julpynt

Och ja, det var mysigt och ja, jag gillade det. Mycketmycketmycket. Jag gillar nog julen tror jag. Den är himla mysig faktiskt. Fast efter själva julafton då får julen gärna ta slut så fort som möjligt. Okej, vi får INTE glömma nyår när alla måste ha någonting vettigt att göra. Förra nyår var vi på plats i Tandådalen. Och det är inte för inte som man längtar tillbaka en gnutta. Vilken underbar resa det var. Och att slippa nyårshysterin och ändå veta att man fick vara med några av dem som fanns närmast om hjärtat. Underbart kallar jag det.

I år beger jag mig till Thailand och firar med sis, bröderna, papps och Lena. Det lär ju med bli ganska svårslaget. Glitterklänningar, bara ben, barfota, paraplydrinkar, värme och dans. Det tycker jag låter som en saga. En saga jag så snart ska förverkliga. Kanske dyker även lite överraskningar upp där nere. Inte mig emot nä.

Tillbaka till julpyntande och omskyltning. Det var himlans skoj och det blev efter lite förflyttningar på varor i butiken hemskt bra. Nöjd är vad jag är med denna dagen nu. Trots det har jag på tok för svårt för att sova. Mitt stackars lilla hjärta har fått sig en knuff åt andra hållet kanske. Eller inte, nä.

give it to me.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback