Vissa är inte värd någon tid...

Varför slösar man sin tid på någon som inte är värd den? Varför går man och lägger ner massa energi på någonting som inte är värt det? Jag vet om det så väl men ändå låter jag mig själv lägga ner både tid och energi. Jag försöker komma ifrån det och jag tror att jag har funnit en utväg. Låt den bara gå vägen.

Varför ska jag dras till det som är spännande istället för till det som är självklart. För det gör jag verkligen. Jag tror att det är ett syndrom som vi människor har ända från barnsben. Det som vi vet att vi inte får göra, blir genast mycket roligare och genast mer attraktivt. Min syster och min mamma idiotförklarar mig när jag talar om detta. Lägg någonting framför mig å säg "här ta det" sedan tar du någonting annat i handen och säger "men det här får du inte" så är det klart att jag vill ha det som jag inte får. För det har jag ju inte. Någonstans tror jag att alla människor fungerar på det här sättet. Eller har jag fel?

Försöker komma till insikt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback