Härliga höst

Efter åtta timmar på jobbet är jag fortfarande pigg. Skönt. Därav har jag massor med energi till att jaga boll idag. Wiho. Jag längtar till träning. Men först ska jag mumsa klart min egengjorda pasta carbonara och ta mig an lite studier.

Önskar att jag hade haft tid att gå ut i höstvädret på en lång promenad och njuta av kylan som har lagt sig över Göteborg. Visst, sommar är det absolut bästa som finns. Men jag kan se charmen med hösten också. Iallafall så länge inte regnet står som spön i backen. Tänk att få dra på sig en tjock olle och stövlar, stoppa ipoden i öronen och låta kinderna färgas rosenröda. Sparka lite i löven också kanske. Mmm, dem där tankarna får mig att vilja ha mera höst. Men tanken på att min mor förmodligen ligger på beachen i Grekland och slurkar paraplydrinkar får mig att längta efter sommaren.

Vissa saker kan jag bara inte förstå. Du är en sån sak. Tänk lite. Tänk vad du offrar.

Värdighet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback