Lite som förr, fast ändå inte.



Sitter med plugg upp över öronen, ett tungt beslut som hänger på mina axlar och en lång framtid att blicka fram emot. Ibland önskar jag att allt bara kunde vara som förr, när man bara flöt runt. Man gjorde det som föll en in för stunden. Sedan kunde det innebära små konsekvenser som snabbt kunde rättas till. Tyvärr funkar det inte riktigt så längre. Besluten blir tyngre, jobbigare och mer betydelsefulla och detsamma gäller konsekvenserna av besluten. Jag vet fortfarande inte vad jag gör om två månader. Jag vet att jag inte pluggar till butikschef längre iallafall och just nu är det mycket känslor, blandade känslor.

Jag är trött på att hela tiden veta vad jag ska göra, av att gå upp på morgonen och veta att varje dag ser likadan ut. Men lika trött är jag på att gå runt och undra vad som ska hända när jag inte vet vad jag ska göra på dagarna. Suck. Kunde inte allt vara som då. Juniortiden var en bra tid.

Det är mycket som händer i mitt liv just nu och det är verkligen någonting som jag uppskattar, även om det kanske inte låter så. Alla beslut är inte lätta, men det är roligt. Jag kan gå min egen väg nu, jag kan bestämma själv vad jag vill göra och någonstans känns det fantastiskt bra.

Jag vill ha en känsla som kan bestämma vilket beslut jag ska ta.

Kommentarer
Postat av: Terre

Haha sköön gammal bild =)

Hoppas du känner dig bekväm med det bestlut som du så såmingom bestämmer dig för.

2009-04-17 @ 17:46:40
Postat av: sofie

Både du och jag vet vad som är det bästa. Och både du och jag vet att det kommer bli bra när du väl bestämmer dig. Man kan alltid ångra sig. Så varför inte känna på saken.

Postat av: M

Brukar läsa din blogg och gillar den verkligen, spec när du visar outfits :) Hoppas det bara är dåligt uppdatterat av någon anledning .. vill ha mer inlägg :)

2009-04-19 @ 13:50:12
Postat av: LK



Lev inte som du tror att andra vill att du ska leva. Håll dig inte tillbaka för det du tror att folk tror.



Acceptera att det bara är du själv som kan göra dig lycklig. När man till fullo inser det, släpper du motståndet till vad andra tycker och tänker.



Lycka till

2009-04-20 @ 14:19:16
Postat av: till LK

Kloka ord. Vem är du?

2009-04-22 @ 20:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback