Olycksfågel

Ett brutet ben på dansgolvet ikväll och denna dag är helt fulländad.

Fick tid på vårdcentralen och stressade iväg för att hinna i tid. Tanken var också att inhandla strumbyxor för kvällen och besöka systemet. På jordfallsbron blir jag påkörd av en bil som försöker veja för att slippa köra in i bilen framför. Krasch och där hade jag varit med om min första krock. Helt skärrad försökte jag förstå vad som hade hänt. Tillslut gick det in i min stackars lilla hjärna. Jag konstaterade att jag skulle vara glad som fortfarande levde och började fylla i skadeförsäkringspapprerna tillsammans med den stackars gubben som körde in i mig. Sedan kom jag ju på att jag faktiskt var påväg till vårdcentralen och vi åkte dit. Medan läkarna konstaterade att jag hade halsfluss så fyllde han som kört in i mig papprerna. Sedan var det bara att skriva under papprerna och imorgon får jag låta mamma och george fylla i resten av dem. Skönt för mig att det inte var mitt fel och oskönt för både mig och honom att han körde in i mig. Nacken har väl fått sig en liten shock också. Men annars så... solen tittade ju faktiskt fram tillslut.

Funderar på att bryta benet när jag dansar loss med brudarna ikväll, då är min dag fulländad. Hoppas att jag aldrig mer behöver ha en sånhär dag igen. Iaf inte under detta året.

Otur, vad är det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback