Vart tog solen vägen?

Är det inte typiskt att den försvinner lagom till helgen? Jag som hade sett fram emot en lördag på stadens nyöppnade uteserveringar med mina nära och kära. Tänk vad vädret kan påverka humöret. Istället sitter jag här med en kopp kaffe och försöker fila på examensarbetet. Mamma och George begav sig mot Köpenhamn tidigt imorse och Sofie är i Nyköping på distriktslags SM så huset ligger alldeles stilla. Mamma och George verkar ha fått någon typ av kris, dem är ju aldrig hemma numera. Men jag tycker att det är underbart. För det första är det bra att dem njuter av livet och för det andra så är det väldigt skönt här hemma när ingen tjatar + att jag har en egen bil. Syrran saknar jag dock lite.

Hur ska det gå om jag ska bege mig till Stockholm? Det tuffaste blir nog att lämna henne kvar här hemma. Det har ju alltid varit vi och även om inte mamma och pappa alltid har varit med samtidigt, så har alltid vi varit med samtidigt. Den senaste tiden har dessutom vår relation blivit sjukt mycket starkare. Hmm.. tål att funderas över!

Kanske blir en sväng till vårdcentralen senare eftersom att min hals fortfarande värker. Har gått en vecka nu och jag börjar misstänka halsfluss, och det är jag inte så nöjd med. Vill ju kunna lira dumleslaget nästa helg med, så ska jag ha pencilin så vill jag ha den nu. Dumt med tanke på kvällens festligheter, men isf får det bli fest utan alkohol för min del. Levern ska ju tydligen vara bra att ha!

Later my friends

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback