Kräftskiva och annat kul.



Rapporterna från gårdagens match kändes ju inte så uppmuntrande. Men det är inte nu vi ska vara som bäst, det är om två veckor. Det är bara att ta nya tag. Vi går in i en tung vecka. Tre träningar och tre matcher framför oss. Det känns faktiskt underbart kul. En helg är man borta och blir helt tokig av längtan när man vet att laget spelar match där hemma. Är det inte lite konstigt? Det är typ som om att vara kär. Tur att man kan vara kär i någonting. Annars ligger jag ju väldigt mycket i lä på den fronten.

Gårdagen blev en händelserik dag. Jag tog mig en löprunda. Sedan var det tennisturnering med hela sällskapet som anslöt runt lunchtid. (Jag sparade dock mina tennistalanger till framtida bruk) Sedan var det badläge, något som jag inte heller deltog i. Jag skyllde på att jag inte känt mig helt hundra den senaste veckan, men jag kan erkänna att även om jag hade känt mig hundra hade jag inte stoppat stortån i vattnet. Skönt att tidningen lovar badväder i september dock. Efter bad och tillfix blev det kräftskiva för hela slanten. Och hör och häpna, jag har ätit min första kräfta någonsin. Vuxenpoäng till mig. Dessutom drack jag bara cola hela kvällen och dök i säng runt elva. Bra och välbehövlig helg helt enkelt. Nu är det så småning om dags att styra till Göteborg igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback