Tandläkaren



Jag tog på mig alla mina varmaste kläder och trippade iväg mot Bohus. Insåg att gångbanan mellan Surte och Bohus var avstängd och fick ta världens brantaste omväg och sprang in på Bohus tandvård fyra minuter försent. Men tandläkarna var lika snälla som vanligt och släppte iväg mig med fina ord i vanlig ordning. Det firade jag med att sticka till Konsum och inhandla en påse godis. Innan det hann jag och sara upptäcka att Surtes Thairestaurang inte öppnar förrns imorgon. Därav blev det Kinamat istället. Och det var ju bara roligt att jag fick räkor istället för kyckling. Men som det fiskälskare jag är så gnällde jag inte ett dugg över detta. Åt upp Saras mat istället. Kom hem och gick och la mig med ulltröja och mjukisbyxor, sov i en timme. Vad som hände är lite oklart. Jag drömde att jag gjorde mannagrynsgröt med Oboy i. Okej att jag vart väldigt sugen på Oboy det senaste, men i gröten? Njae. Får nog skära ner på grötätandet, blir lite orolig när jag börjar drömma om gröt liksom. Det här har gått för långt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback