Tänk om...


... Jag hade fått ligga och sola vid poolkanten i Los Angeles!

In my dreams! Och bokstavligtalat DRÖMAR. Jag är helt dränkt i studier och jobbar som jag aldrig har gjort förr, dessutom så tränar jag ju en del. Då har man inte tid med sånt trams som att åka utomlands. Men i juni, då öppnar sig en ny värld. Jag vet inte riktigt om jag är redo för den än, men jag har ju några månader på mig att bli det. Jag vet ju inte riktigt hur jag ska möta den där världen som lurar runt hörnet. En del av mitt hjärta vill till andra sidan jorden, upptäcka och leva det där livet som man inte kan leva sedan när man har familj och barn. Den andra delen vill vara hemma hos mamma och pappa, jobba, spara pengar, flytta hemifrån och yes you name it. Man kan tydligen inte göra allt. Men man kanske kan göra en sak först och den andra sedan. Jag är ju trots allt inte så gamal än och behöver ju inte ha ångest för att jag inte hinner göra allting om jag tar tag i det direkt. Här sitter jag och nojar mig över vad jag ska göra med mitt liv. Jag är 20 och har snart en högskoleutbildning att luta mig tillbaka mot. Kanske ska sluta ha sånna höga krav på mig själv och följa mitt hjärta åt det håll som det drar starkast.

Det löser sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback