Lycklig

Hörde på radion idag att måndag den 19 januari skulle bli den deppigaste dagen på länge enligt någon forskare som hade räknat ut detta enligt någon statistik. Det var dåligt väder, folk var oroliga för att bli av med jobbet och folk hade ångest över att gå till jobbet + nått mer som jag inte kommer ihåg. Då undrar jag bara varför jag har sprudlat med energi idag. Jag har jobbat, gymmat och tränat innebandy. Borde vara helt slut vid det här laget, men icke. Pigg och glad som en lärka. Någonting under dagen gav mig sprudlande energi. En liten hemlighet än så länge.

Ibland finns det en känsla. Jag skulle vilja beskriva den bara för att få fram varför jag är så glad, men det kan jag inte. Jag vet någonting som bara jag vet om. Någonting som kanske gör mig lite skadeglad men som samtidigt gör att jag känner mig bra och lyckad. Kanske är det mest skadeglädje och då är jag ju inte så bra. Hmm... nog om det.

Aloha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback