Trista vår



Jag börjar inse varför folk väljer att inte plugga vidare direkt efter gymnasiet. Men varför skjuta skiten framför sig? Förr eller senare är studierna ett faktum om man vill bli något i dagens samhälle och jag tog tag i skiten direkt. Och jag har kommit underfund med att min vår inte ser speciellt roande ut. En himla massa plugg och ingenting att se fram emot. (Fast kanske en liten resa till Alperna och eventuellt lite båtluffande i sommar också, men det är ju ingenting som jag kan se fram emot eftersom att det inte är bestämt. Ser ju iof ut att bli en resa till svenska fjällen med laget med, men inte heller bokat än). Men efter denna hemska vår ser det ut att bli desto roligare. Jag står klar att möta världen eller nått. Jag har en utbildning att luta mig emot och jag har tusentals drömmar att förverkliga. Kanske kan jag leva på det under mina tunga perioder i vår? Jag ska iallafall hålla ångan uppe och köra så det ryker även om det kommer att bli tufft. Tanken på att efter vår kommer sommar kanske också kan hjälpa mig påvägen. Det löser sig med all sannolikhet, även om det ser hopplöst ut just nu!

Pluggisch

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback