Ösregn

Eftersom att jag kom i säng hyffsat sent inatt efter att ha varit och hälsat på min gamla klasskompis Jonathan, kollat lite film med Andreas och hämtat min älskade syster i stan trodde jag att jag skulle sova länge imorse och hade ställt klockan för att inte missa min och Saras planerad löprunda runt elva. Det droppade in ett sms ang tider till Sthlm från min Malin runt halv nio och sedan kunde jag inte somna om. Utan att gå upp ur sängen så ringde jag Sara och sa att vi minsann kunde tididarelägga våran löprunda eftersom att vi även hade planer på att åka till systemet och stoppa i oss lite lunch. Ingen av oss hade packat och vi kom fram till att ja, det var en bra idé att åka lite tidigare så slapp vi stressa sen. Vid den här tiden låg jag fortfarande kvar i sängen. När jag kom på fötter och kikade ut genom mina persinner så ångrade jag mig genast. Men nej, vi höll oss till våra planer.

När vi sprang där uppe i Fontin så funderade jag över vad jag egentligen håller på med. Ute och springer i ösregn när jag hade kunnat vara inomhus, gottat mig i sängen och varit torr. Jag är sjukt taggad för säsongen 09/10. Kan den inte bara sätta igång nu?

Nu strömmar MJ ur högtalarna, väskan är nästan färdigpackad och jag är sjukt taggad för en helg i Sthlm med brudarna. JADÅ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback