Ett beroende...



Jag har ett stort problem. För liten garderob. Och för litet rum för att kunna införskaffa ytterligare en garderob. Problemet kan ju omöjligt vara att jag har för mycket kläder? Nä, det skulle jag inte tro.

I helgen försökte jag styra upp detta lite. Samtidigt som övriga familjen jobbade hårt på att rensa klädkammaren. 6 stora svarta plastsäckar med skor och kläder står i garaget och väntar på att hitta ett annat hem. Lite sjukt. Och ändå får jag inte plats.

Jag hatar att rensa garderoben. Det är lika ångestladdat varenda gång. Slänga eller inte? Slänger jag så kommer jag förmodligen att sakna. Slänger jag inte så kommer det ligga där och se fint ut i ytterligare ett par månader utan att någon använder det. Dessutom tar det upp massa plats som jag hade kunnat använda till att stoppa in nått nytt, fräscht och fint. Ja men då slänger vi. Eller så slänger vi när jag har shoppat nytt. Ja, ni förstår. Detta stavas P R O B L E M. Helgens I-landsproblem är min garderob och mina kläder. Eller som en killkompis så fint sa "hela du är ett I-landsproblem". Ja, men tack. La la la jag är ett I-landsproblem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback