Helgen som var...



I fredags spenderade jag min kväll ihop med min pärla Sara. Det blev ett restaurang besök och bio. Totallyckat. På lördagen startade vi med en samlad frukost hemma sedan bar det av till Stockholm. Där blev det shopping, mys och umgänge med våran far och Lena (min fars fru). På söndagen laddades det för fullt. Vi plockade upp vår efterlängtade Mattson och begav oss till Södertälje.

Vad vi inte visste då var att vi hade en mycket konstig match framför oss. Innebandy är tydligen två helt skilda saker beroende på vart i Sverige man befinner sig. Jag köper att lagar är tolkningsbara. Men detta verkar utnyttjas maximalt av dommarna i Stockholmstrakterna. Hur ett slag på en klubba inte kan bli ett slag på en klubba bara för att det inte är farligt är för mig ett mysterium. Men nu vet vi hur det ligger till och får väl rätta oss efter det. Inget finlir här inte. Skrev jag att vi förlorade? Nu laddar vi om. Örebro borta på lördag.

En helg med mycket och många. Jag gillar det, väldigt mycket också. Jag mår bra när jag får vara med dem jag tycker om att vara med! Efter att ha anlänt till Surte under natten och jobbat en hel dag är det dags att krypa i säng. Det är måndag, ny vecka och nya möjligheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback