Lill-lördag

Skytten

23/11-21/12

Sport och andra fysiska aktiviteter
kan hjälpa dig att samla tankarna.
Rätt många konflikter just nu.


Det är en grå och mulen onsdag i Göteborg. Men det är inte vilken onsdag som helst, det är löneonsdag. Pengarna kommer in på kontot och man känner för ett ögonblick att man är en rik kvinna. Sedan betalar man räkningar och hyra, efter det känner jag mig fortfarande som en ganska rik kvinna. När jag sedan kommer på att den satans medlemsavgiften ska betalas känner jag mig plötsligt fattig (fast det är jag inte egentligen). Det är en tung och tråkig utgift bara, men den är betald och ur världen. Det känns fint.

Appropå mitt horoskop så har jag haft en rejäl konflikt med mig själv idag. Ska jag gå på arbetsintervju, ska jag inte. Det kan vara en möjlighet, men vilka är förutsättningarna. Hade jag inte haft en lägenhet att betala varje månad hade jag inte tvekat en sekund. Men sett till förutsättningarna så blev det en tveksamt nej tack. Jag gick på magkänslan.

Dagens kvällsaktivitet blir ett tufft gympass på Sportlife innan jag och min Malin avnjuter ett glas vin och pizza från stans bästa pizzeria Cyrano. Vilken fin lill-lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback