Mitt nya mål.

Jag har hittat utbildningen som ska ta mig en bit emot mina drömmars mål. Planen är att samla ihop tillräkligt med pengar för att kunna betala kursavgiften för utbildningen. Detta för att slippa ta ett studielån. I kursavgiften är boende, studielitteratur och undervisning inräknad.

När jag såg denna utbildning var jag för en stund i drömmarnas värld. Detta är precis vad jag vill göra. Plugga modedesign på engelska och studera italienska. Det är så härligt när man hittar vägen emot målen. Att arbeta med textil och design har sedan länge varit en av mina högsta drömmar. Och jag tror att detta är rätt väg att gå. Att jag dessutom får öva upp min engelska samtidigt som jag får läsa in ett andraspråk som jag valde bort i gymnasiet är ett stort plus. Jag är redo för denna utmaningen. Nu gäller det bara att göra sparkontot redo. Lär dröja nått år eller två... Så bra som jag är på att spara. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback