Vilken dag...

Startade dagen med att låna Georges bil. Backade ner den i buskarna och drog av höger backspegel. Han blev lika glad över det som jag blev när mitt gymkort inte fungerade när jag väl var framme på gymmet. Dem har en funktion där man ska kunna träna trots att gymmet är obemannat, genom att man drar sitt kort utanför dörren och då låser dörren upp sig.

Dörren strejkade, backspegeln var av och jag kände väl mest för att åka hem och lägga mig och vakna upp en annan dag utan att allt detta hade hänt.

Som den plikttrogna och envetna människa jag är så åker jag hem. Jag tog fram mina största, mest blåa och mest snälla ögon och pratade med världens bästa halvpappa om vad jag gjort med hans bil. Därefter knöt jag på mig löparskorna och tog en vända runt Surte. Efter det käkade jag en brakfrukost och mitt liv var tillbaka på plus. Jag åtgärdade mitt dåliga samvete en aning med att röja upp i tvättstugan innan jag kilade iväg till jobbet.

xxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback