Snö?



Snö, kallt och vinterjacka? Så mycket inte min grej så länge jag inte får stå på ett par skidor. Men eftersom att jag idag har ett jobb i Göteborg att gå till så fick jag kravla mig ur sängen tidigt imorse. Jag fick leta fram vinterjackan med stora pälsen, varma stövlarna, mössan och vantarna. Jag övervägde om cykeln var ett alternativ till färdmedel när jag såg snöns hotfulla virvlande. När jag kände efter i benen kände jag att träningsvärken var på plats, att gå är ganska jobbigt, att cykla känns mindre ansträngande. Så fick det bli. Någon gång ska jag väl ändå ramla och slå mig. Skulle det bli idag så var det väl meningen att det skulle bli idag. Jag klarade mig!

Jag vill tillbaka till mina fiskar, korall-rev, klarblått vatten och värme. Men fakturautbildning är också helt okej! Och snart ska jag och cykeln ut på nya äventyr. Destination Torpa, ett stopp på gymmet på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback