Torsdag är bra.

Löprunda, tvättstugan och en kanonfrukost med te i mina nya tekoppar. Med denna fantastiska morgon begav jag mig på min cykel till jobbet. Work 9.45-18.15. Efter jobbet blir det hem och svida om för innebandy med finaste gänget.

Detta kan vara den finaste hösten någonsin vädermässigt. Synd att jag inte kunnat njuta ordentligt av den. Ibland önskar jag av hela mitt hjärta att jag var student igen. Kunna planera sin tid som man vill och hela tiden ha någonting nytt att ta in. Det finns för - och nackdelar med allt och hela livet handlar egentligen om att lära sig. Men att ibland ha valmöjligheten att stanna hemma och plugga där man vill plugga och slippa känna sig tvingad att göra någonting. Ett jobb är ett jobb och det sköter man. Skolan sköter man också men där kan man själv bestämma hur man bäst sköter den. Jag gillar inte när mitt liv blir för uppstyrt och det kanske är det som gör att mitt liv går som en bergochdalbana. Men idag är en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback