En toppenfredag.



Gårdagen var en bra dag. Jag kände att det skulle bli det i hela kroppen när jag steg upp 7.30 för att tvätta mina kläder och skrubba min lägenhet. Det tog mig tre timmar. Under tiden hann jag äta en riktig brakfrukost med all kost som skulle vara nödvändig inför kvällens seriepremiär. Efter att ha haft en slitig morgon hemma belönade jag mig själv med en shoppingrunda och innan jag visste ordet av det hade jag spenderat massa pengar. Tvingade mig själv att åka hem tillslut för att sätta stopp på spenderandet. Blev några nya detaljer till mig och massa fint till lägenheten. Detta börjar verkligen kännas som mitt hem. Lovely.

Sedan fick jag sällskap av två finisar, jonna och carro. Vi gjorde en grymt god pastasallad och avslutade med att en timme innan matchsamling stoppa i oss hallon&blåbärspaj med mägder av vaniljvisp tills det stod oss upp till öronen. Den medecinen verkade fungera som den skulle. Sjukt mycket energi i den pajen. (kanske inte så konstigt med tanke på allt fett och socker som jag blandade i).

Sedan var det dags, seriepremiär, derby och matchdags. Inför matchen kändes det ganska avigt att det var dags att dra igång serien. Försäsongen har aldrig gått så fort och jag har aldrig känt mig så full av ny taktik förr. Men taktiken har vi nöttnöttnött och övning ger färdighet sägs det. Slutsiffrorna skrevs till 6-2 och jag är otroligt stolt över lagets insatts. Kanske inget skönlirande lag just igår, men vi är starka och tuffa att möta, det gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback