Annandagen.

Jag är glad att jag inte är en av alla dem som var ute och ramlade igår. Juldagen i all ära, men bor man i en storstad känns det som vilken helg som helst förutom dem meterlånga köerna som ringlar sig. Dåligt väder, långa köer och trängsel. Tack men nej tack. Ett stadigt grepp om godisskålen och min familj som sällskap höll mig hemma. Att jag dessutom skulle jobba idag kan ha vart en faktor också. Dessutom är min maffia på resande fot och befinner sig på hemmaplan. Jag kände att ingenting lockade mig ut. Jag somnade i tid. Min älskade syster som vart på stan en sväng (men förnuftig som hon är, körde bil) kröp ner i gästsängen som vi delar hemma i Surte vid tre-snåret. Jag vaknade till och sov sedan vidare. Skönt.

Nu sitter jag på jobbet med en bra bok och kaffe. Ja, det är ungefär så mycket vi har att göra. Känner verkligen att jag gör nytta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback