Flygvärdinna?

Dagen igår var som en födelsedag ska vara när man är 23 år, singel och mitt i livet. Åtta timmars jobb, mat på manana med arbetskamraterna och sedan mötte jag upp två av mina bästa pinglor. Lite AW och sedan hem för att sova och ladda för en helg med släktmiddag, julpyssel och innebandy. När en kille, sluddrande, försökte lura i mig att han var pilot och brukade flyga till bagdad fick jag nog och åkte hem. Skarmig kille, verkligen. Jag hoppas för hans skull att han hittar en annan raggningsreplik än "du har inte funderat på att bli flygvärdinna, för jag är nämnligen pilot". Nja, jag tror inte att det är min grej och nej, jag föll inte för den raggningsrepliken.

Idag har jag hunnit tvätta, städa, puttsat fönster, göra pajer och varit ute och sprungit. Nu ska jag fixa iordning för att åka till farmor och kramas med Stockholms-familjen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback